جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

بیوگرافی تد بندی

۷۷ بازديد
یکی از بدنام ترین جنایتکاران اواخر قرن بیستم ، قاتل و تجاوزگر آمریکایی تد بوندی بود که در دهه 1970 حداقل 36 زن را به قتل رساند. وی در سال 1989 در صندلی برقی اعدام شد.
تد باندی کی بود؟
تد باندی قاتل ، متجاوز و معتاد به اعدام سریالی در دهه 1970 بود. وی در سال 1989 در یک صندلی برقی در فلوریدا اعدام شد. پرونده وی از آن زمان الهام بخش رمان ها و فیلم های متعددی درباره قاتلان سریال است.

پدر و مادر و خواهر تد بندی
Eleanor Louise Coyle که با لوئیز همراه بود ، 22 ساله بود و هنگام تولد پسرش تد ، ازدواج نکرد. طبق گفته آن رول ، یک همکار TED و نویسنده کتاب The Stranger در کنار ، پدر تد ممکن است لوید مارشال ، جانباز نیروی هوایی و فارغ التحصیل پنسیلوانیا باشد. منابع دیگر نام پدر تد به نام جک وورتینگتون بود ، در حالی که برخی شایعات می گویند پدر وی نیز پدر بزرگ او بود. از آنجا که در شناسنامه تد اظهار شده است که پدرش "ناشناخته است" ، هرگز ممکن است هویت پدر بیولوژیکی وی تأیید نشود.

در سال 1951 ، لوئیز با جانی باندی ازدواج کرد. در حالی که تد نام او را گرفت ، طبق گفته های وی احترام کمی به ناپدری خود که نسبت به طبقه بی سواد و کارگر از او ابراز ناراحتی کرده است. جانی و لوئیز چندین فرزند در کنار هم داشتند.

لوئیز به عنوان دبیر دانشگاه دانشگاه پیج سوند مشغول به کار بود و هنوز هم در دهه 1970 با تنی ازدواج کرد وقتی تاد متهم به جنایات وی شد. او سالها از اعتقاد به این اتهامات امتناع ورزید ، اگرچه وی بعد از اعتراف او موضع خود را تغییر داد.

زندگی قبلی
بندی در 24 نوامبر 1946 در بورینگتون ، ورمونت به دنیا آمد. باندی زندگی را به عنوان شرم آور مخفی مادرش آغاز کرد ، زیرا تولد نامشروع وی والدین عمیقاً مذهبی خود را تحقیر کرد. لوئیز در خانه ای برای مادران بی سرپرست در ورمونت ، تد را به دنیا آورد و بعداً پسرش را به همراه والدینش در فیلادلفیا آورد.

برای پنهان کردن این واقعیت که او یک کودک نامشروع بود ، بندی به عنوان فرزند فرزند مادربزرگ و مادربزرگش بزرگ شد و به او گفته شد که مادر وی خواهر او است. چند سال بعد ایلانور با باندی به تاکوما ، واشنگتن نقل مکان کرد ، و ناپدری اش ، جانی ، خیلی زود ازدواج کرد.

با تمام وجود ، بندی در یک خانواده طبقه کارگر بزرگ شد. او در سنین پایین علاقه غیرمعمول به وحشت نشان داد. در سن سه سالگی مجذوب چاقوها شد. باندی بچه ای خجالتی اما باهوش بود که در مدرسه خوب کار کرد اما در کنار همسالانش نبود.

به عنوان یک نوجوان ، قسمت تاریک شخصیت او شروع به ظهور کرد. باندی دوست داشت به پنجره های دیگران نگاه کند و به فکر سرقت چیزهایی که از دیگران می خواست نیست باشد.

تد باندی
تد باندی با ضرب و شتم کیفرخواست علیه قتل های ژانویه لیزا لوی و مارگارت بومن ، روی یک دوربین تلویزیونی موج زد.

عکس: گتی ایماژ

تحصیلات
بندی در سال 1972 از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شد و دارای مدرک روانشناسی شد. وی در دانشکده حقوق یوتا پذیرفته شد ، اگرچه هرگز مدرک خود را نمی گرفت.

باندی هنگام تحصیل در دانشگاه واشنگتن عاشق یک زن ثروتمند و زیبا از کالیفرنیا شد. او هر آنچه را که او می خواست ، داشت: پول ، طبقه و قدرت. او با تجزیه آنها نابود شد. بسیاری از قربانیان بعدی باندی شبیه دوست دختر دانشگاه او هستند - دانشجویان جذاب و موهای بلند و تیره.

در اواسط دهه 1970 ، باندی خود را تغییر داده بود ، و در امور اجتماعی و سیاسی در بیرون اعتماد به نفس و فعال تر داشت. وی حتی پس از کار بر روی کارزار انتخاباتی ، از فرماندار جمهوریخواه واشنگتن نیز نامه توصیه دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: چگونگی تحصیل تد بندی کار خود را به عنوان یک قاتل سریالی تسهیل کرد

قربانیان
بندی اعتراف کرد که در دهه 1970 ، 36 زن جوان در چندین ایالت را کشت ، اما کارشناسان معتقدند که تعداد نهایی ممکن است نزدیک به 100 یا بیشتر باشد. تعداد دقیق زنانی که بندی را کشتند هرگز مشخص نمی شود. این قتل ها معمولاً به دنبال یک الگوی هولناک بود: او غالباً به قربانیان خود تجاوز می کند تا آنها را به قتل برساند.

در حالی که بحث در مورد زمان آغاز باندی قتل وجود دارد ، بیشتر منابع می گویند که او مورد حمله شدید او در حدود سال 1974 قرار گرفت. در این زمان ، چندین زن در منطقه سیاتل و همسایگان اورگان گم شدند. و داستانهایی وجود داشت که آخرین قربانیان آخرین بار در شرکت مرد جوان سیاه پوست معروف به "تد" دیده می شد. او اغلب قربانیان خود را به داخل ماشینش فریب می داد و وانمود می کرد که آنها زخمی شده اند و درخواست کمک می کنند. مهربانی آنها اشتباه بزرگی بود.


چگونه تد باندی دستگیر شد
در پاییز سال 1974 ، بندی برای شرکت در دانشکده حقوق به یوتا نقل مکان کرد ، و زنان نیز در همان جا ناپدید شدند. سال بعد ، پلیس او را متوقف کرد. با جستجوی خودروی وی ، انبار تجهیزات سرقت از بین برده شد - کلاهبرداری ، ماسک صورت ، طناب و دستبند. وی به دلیل دارا بودن این ابزارها دستگیر شد و پلیس شروع به پیوند دادن وی با جنایات شیطانی تر کرد.

در سال 1975 ، باندی در آدم ربایی کارول دا رانچ ، یکی از معدود زنانی که از چنگال او فرار کرد دستگیر شد. وی به مجازات بین 1 تا 15 سال زندان محكوم شد.


فرار از زندان
باندی در سال 1977 دو بار از زندان فرار کرد. بار اول ، او به جرم قتل یک زن جوان کلرادو به قتل درجه اول متهم شد و وی تصمیم گرفت به عنوان وکیل خود در این پرونده عمل کند. وی در طی سفر به کتابخانه دادگاه ، از پنجره پرید و برای اولین بار فرار کرد. وی هشت روز بعد دستگیر شد.

در ماه دسامبر ، باندی دوباره از زندان فرار کرد. او پس از انداختن بیش از 30 پوند ، از سوراخی که در سقف سلول خود ساخته بود ، پرید تا از درون سوراخ ریز عبور کند. مقامات متوجه نشدند که باندی 15 ساعت است که مفقود شده است و این قاتل سریالی را به پلیس شروع کرد.

به خانه soriity Chi Omega شکسته شوید
پس از اینکه باندی دوم از زندان فرار کرد ، سرانجام راهی تالاهاسی ، فلوریدا شد. در شب 14 ژانویه سال 1978 ، بندی وارد خانه باشگاه Chi امگا در دانشگاه ایالتی فلوریدا شد. چهار زن جوان از این حمله به دو مورد حمله کرده و کشته شدند. در 9 فوریه ، بندی دختر 12 ساله ای به نام کیمبرلی لیچ را ربود و به قتل رساند.

این جنایات نشانگر پایان داد و بیداد قاتلانه وی بود ، زیرا پلیس به سرعت او را در ماه فوریه متوقف کرد.

جعلی ترین شواهد موجود در رابطه با بیندی و دو قتل چی امگا در FSU ، نشانه های نیش در یکی از اجساد بود.
، که مسابقه نهایی برای بندی بود.

کارت اطلاعات رزومه TED را بارگیری کنید

کارت واقعیت تد Bundy
تجربه
ظاهر خوب ، جذابیت و هوش باندی وی را در زمان محاکمه وی به یک شخصیت مشهور تبدیل کرده است. بندی برای زندگی خود جنگید ، اما مقصر شناخته شد و نه سال را در حکم اعدام گذراند و از سرگیری حکم اعدام.

محکومیت ، مجازات اعدام و تجدید نظر
در ژوئیه سال 1979 ، بندی به جرم دو جنایتکار به قتل چی امگا در FSU مقصر شناخته شد. دو بار به اعدام محکوم شد. وی در سال 1980 دوباره به جرم قتل کیمبرلی لیچ به اعدام محکوم شد.

بندی تجدید نظر کرد و تلاش کرد پرونده خود را به سطح دیوان عالی ایالات متحده برساند ، اما رد شد. وی همچنین برای جلوگیری از صندلی برقی در فلوریدا ، اطلاعاتی در مورد برخی از قتل های حل نشده ارائه داد ، اما نتوانست عدالت را برای همیشه به تاخیر بیاندازد و در سال 1989 اعدام شد.

الیزابت کلوپفر ، دوست دختر تد باندی
در سال 1969 ، بندی رابطه ای شش ساله با الیزابت کلوپفر را آغاز کرد که وی در یک بار در سیاتل ملاقات کرد. کلوفر یک مادر مجرد دختر جوان بود که از الکلی رنج می برد. بندی از او مراقبت کرد و گفت که او "گرم و دوست داشتنی" است.

تا سال 1974 ، كلوفر شروع به مشكوك به جنايات باندي كرد. وقتی او از او در مورد رفتارهای عجیب مانند سؤال كردن گوشت برقی در دفتر خود سؤال كرد ، از جادوی خود برای گول زدن ترسهایش استفاده كرد.

کلوفر مخفیانه به پلیس رفت و با این ظن که باندی درگیر قتل های مشهور داخلی است ، اما آنها باور نمی کردند که او قاتل باشد. این زوج در کنار هم ماندند ، اگرچه وقتی سال بعد بندی به المپیا نقل مکان کرد ، از هم جدا شدند.

در سال 1975 ، کلیوفر دوباره با پلیس به پلیس مراجعه کرد ، این بار با مدارکی که در دستگیری قاتل سریالی به آنها کمک کرد. باندی از طریق تلفن از طریق زندان به كلوپفر اعتراف كرد كه سعی كرده است او را بكشد و در حالی كه احساس كرد "در او بیشتر بیمار می شویم" مقاومت نمی كند ، می تواند مقاومت كند. او روابط را با بندی برای همیشه قطع کرد و در مورد تجربه خود کتاب نوشت.

تد باندی می خواست امضا کند
یک بنر برای تد باندی می خواستم

عکس: Bettmann / Corbis / گتی ایماژ

همسر و دختر
در فوریه سال 1980 ، باندی با کارول آن بون ، مادر دو فرزند که او قبل از دستگیری اولیه او را با او ملاقات کرده بود ، در دادگاه در مرحله مجازات دادگاه محکوم شد. او درخواست کرد و او با حضور قاضی موافقت کرد ، که این ازدواج را در فلوریدا قانونی کرد. این زوج شش سال پیش در حالی که برای بخش خدمات اورژانس در المپیا ، واشنگتن کار می کردند ، ملاقات کردند.

بون در سال 1982 یک دختر به نام رز به دنیا آورد و باندی را به عنوان پدر نامگذاری کرد. امروزه چیزهای زیادی درباره رز مشخص نیست.

سرانجام بون فهمید که بندی مقصر این جنایات است. طبق کتاب رول ، یک غریبه در کنار من ، او را سه سال قبل از اعدامش طلاق دادم. بون در دو سال گذشته از حبس خود ، بازدید از بوندی را متوقف کرد.

مرگ
در 24 ژانویه 1989 ، بندی حدود ساعت 7 صبح در یک زندان ایالتی فلوریدا در یک صندلی برقی اعدام شد که گاه به آن "Old Sparky" معروف است. در بیرون از زندان ، جمعیت پس از اعدام باندی ، شادمان شدند و آتش بازی را راه اندازی کردند.

جسد باندی در گاینسویل خلق شده و هیچ مراسم عمومی برگزار نشد. وی قبل از اعدام ، خواست که خاکستر او در کوه های کاسکای ایالت واشنگتن پراکنده شود ، جایی که حداقل چهار قربانی وی کشته شدند.

مقرون به صرفه در فرهنگ عامه
فیلم ها
یک میهن پرست مشهور از زمان محاکمه در فلوریدا ، زندگی باندی سوژه کتاب ها و مستندهای بی شماری بوده است که سعی در روشن شدن جنایات این قاتل وحشیانه دارند. فیلم های محبوب شامل:

The Deliberate Stranger یک فیلم تلویزیونی در سال 1986 بود که بازیگر مارک هارمون را به عنوان باندی بازی کرد.

Extreme Evil، Shocking Villain و Vale در سال 2019 در جشنواره فیلم ساندنس اولین بازی خود را کردند و زاک افرون به عنوان بوندی و لیلی کالینز به عنوان کلوفر حضور داشتند. عنوان این فیلم از یادداشتهای پس از داوری قاضی ادوارد كوارت به بندی گرفته شده است.

مکالمات با یک قاتل: Ted Bundy Tapes در همان سال منتشر شد. این مستند شامل فیلم های بایگانی شده و ضبط های صوتی بندی در مورد اعدام با مصاحبه های جاری است.

نوشت
چندین کتاب قابل توجه در مورد جنایات بندی منتشر شده است ، از جمله:

Stranger Next To Me: Ted Bundy The Shocking Inside Story که در سال 1980 توسط رول منتشر شد ، یک همکار خط تلفن بحرانی Bundy است. رول توضیح می دهد که چگونه او به تدریج متوجه می شود که باندی قاتل سریالی بوده و سپس مکاتبات ثابت آنها را جلب می کند ، که مدت کوتاهی قبل از اعدام باندی ادامه داشت.

The Phantom Prince: My Life with Ted Bundy نوشته شده توسط دوست سابق کلیدی Kloepfer در رابطه با دوستیابی و عشق به یک قاتل سریالی. این کتاب در سال 1981 هنگامی که وی در حال اعدام بود منتشر شد.

تد Bundy: مکالمات با یک قاتل ، که در سال 1989 توسط نویسنده استفان میشادو و روزنامه نگار هیو آینسورث منتشر شد ، این مجموعه داستان از بیش از 150 ساعت مصاحبه با بندی ساخته شده است.

دفاع از شیطان: داستان من به عنوان آخرین وکیل دادگستری تند بوندی ، که در سال 1994 منتشر شد ، توسط پولی نلسون ، وکیل جوانی که پرونده باندی را به صورت رایگان از موسسه حقوقی واشنگتن ، دی سی ، در جایی که او چند هفته قبل از کارش کار می کرد ، نوشته شده است. باید اجرا شود.

من از Ted Bundy: The Attack، Escape & PTSD That Change My Life تغییر یافت و من در سال 2016 منتشر شد ، که توسط Ronda Staply در سال 2016 منتشر شد ، که در سال 1974 توسط باندی در یوتا مورد حمله وحشیانه قرار گرفت اما جان سالم به در برد ، و پس از جنگ با PTSD ، کتابی را در مورد تجربیاتش نوشت. .
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد